بندر سوله

ساخت انواع اسکلتهای فلزی و سوله در بنادر کشور

بندر سوله

ساخت انواع اسکلتهای فلزی و سوله در بنادر کشور

تفاوت سوله سبک و سوله سنگین چیست ؟

سوله سبک و سوله سنگین دو عضو اساسی در سوله سازی هستند . درکل اگر بخواهیم یک تقسیم بندی کلی در دنیای سوله انجام دهیم می توان گفت سوله ها به همین دو دسته سوله سبک و سوله سنگین تقسیم می شوند .

سوله سبک و سوله سنگین تفاوت های بسیاری دارند . از  نظر میزان کارایی ، نحوه ساخت ، کاربرد در پروژه های کوچک و بزرگ و…. که در این مقاله قصد داریم همه آن ها را به طور کامل و به تفصیل بررسی کنیم .

سوله سبک

سوله سازی سبک و مدرن و ارزان صدرا تلاش دارد تا وزن سوله ها را تا حد امکان پایین و اقتصادی کند.در مرحله اول پاسخگویی به سوال : تفاوت سوله سبک و سنگین ، بهتر است بدانیم که وزن سوله ها در تعیین قیمت ساخت سوله نقش مهمی دارد از همین رو است که سوله به دو دسته سوله سبک و سوله سنگین تقسیم شده است.

هزینه ساخت سوله سبک ، ارزان ترو معقول تر از سوله سنگین است که این ناشی از استفاده اصولی تر از مصالحی چون فولاد در این نوع سازه هاست . تکنیک هایی به جهت سبک سازی سوله وجود دارد که در این تکنیک ها سعی شده تا وزن سازه سوله سبکتر شده و در نهایت سبب می شود تا سوله سبک ساخته شود . البته باید دقت کنید که منظور از سوله سبک یک سوله ضعیف و بی کیفیت نیست و نباید در این مورد اشتباه کرد.

سوله های سبک که به روش خرپایی ساخته و تولید میشوند بدون شک از سوله های سنگین تیر ورقی محکم تر بوده و از استقامت بالایی برخوردارند که نکته بسیار قابل توجهی است.چرا که در وهله اول با گفتن واژه سوله سبک برخی ها بر این باور هستند که چون کلمه سبک در این نوع محصول وجود دارد ملاکی بر بی کیفیتی محصول است و محدودیت مصرف دارد.

سوله سبک می تواند به روش های مختلفی ساخته شود مثل خرپایی ، ubm (سوله آمریکایی) ، سوله لوله ای (سوله فوق سبک ) ، سوله چادری و….. که هریک به روش خاصی و برای کاربری های خاصی ساخته می شوند .

سوله سبک به گونه ای برند سازی شده است که زمانی که حرف از سوله سبک می شود اکثر توجه ها به سوله خرپایی است که به خاطر ویژگی های خاص این سوله است . در رابطه با سوله سنگین هم زمانی که صحبت از سوله سنگین است توجه به سمت سوله های تیرورقی است و در واقعیت هم اینگونه است .

سوله سنگین تیرورقی از نسل اولیه سوله ها است که در سراسر دنیا سازه ها در ابتدا با این نوع سوله ساخته می شدند که بعدا با ظهور سوله سبک ، سوله سنگین بسیار کم استفاده شد و تبدیل به سوله های دست دوم شد.

مصالح اصلی سوله سنگین فولاد است و ورق ها در این نوع سوله از فولاد ساخته می شوند و ورق های ضخیم به وسیله پیچ و مهره یا جوش به هم متصل می شوند .

سوله سنگین یا همان تیرورقی در ساخت سازه های بزرگ عاجز است و در حقیقت بعد از متراژ های خاصی نمی توان آن ها را بدون ستون میانی اجرا کرد و در صورت اجرا شدن از لحاط امن بودن سوله سنگین تضمینی نیست .

به همین خاطر سوله های خرپایی بسیار پرکاربرد هستند زیرا تنها روش ساخت سازه های بزرگ و دهانه های بزرگ استفاده از روش خرپایی است . سوله سنگین اگر برای متراژ های بزرگ استفاده شود به علت بالا رفتن تناژ فولاد و همچنین نیاز به مستحکم سازی فنداسیون ، هزینه های سرسام آوری برای مصرف کننده خواهد داشت چرا که مستقیما با پرداخت هزینه برای فولاد مواجه است و در کنار آن سایر هزینه های مربوط به طراحی و اجرا و …

اما گاها اگر طراحی سوله به شکل صحیح صورت بگیرد ممکن است سوله سنگین برای برخی متراژ های کوچک مناسب باشد که بازهم این کار نیاز به بررسی و طراحی اصولی دارد.

آیا سوله سنگین همان سوله دست دوم است ؟

سوله سنگین یا همان سوله های تیرورقی با ظهور سوله سبک بسیار کمرنگ شدند ، چون که برای ساخت سازه های جدید تر اگر از سوله سبک استفاده می کردیم هزینه های ما به شدت کاهش می یافت . همچنین برای ساخت سازه های بزرگ دیگر مشکلی نداشتیم . به همین ترتیب استفاده از سوله سنگین هرچه بیشتر و مخصوصا در سازه های بزرگتر کمرنگ شد .

در موارد دیگر هم ، سوله های قدیمی که از نوع تیرورقی بودند زمانی که به فروش رسیدند دیگر به علت وجود سوله های جدید و مدرن کمتر کسی سراغ خرید سوله سنگین دست دوم از نوع تیرورقی میرفت . همچنین چون سازه هایی که با خرپا ساخته شده اند خیلی کم احتمال دارد که مجدد باز شوند و بلا استفاده شده و تبدیل به سوله دست دوم شوند ، بنابراین اکثر سوله های دست دوم که هم اکنون موجود است از نوع سوله های قدیمی یا همان سوله سنگین تیرورقی است.

البته سوله سنگین چون از جنس فولاد است مجدد قابل بازیافت می باشد که در بحث سوله های دست دوم ما اشاره کردیم که ممکن است سوله دست دوم اصلا از نوع سوله سنگین تیرورقی نباشد ! بلکه یک سوله نو با مواد بازیافت شده از سوله های کهنه باشد که از آنها ساخته شده و رنگ شده و به عنوان سوله نو به مشتری فروخته شود.

جهت مشاوره با این شماره تماس بگیرید:09149523946-09394872380 مهندس رزق جو

استاندارد نگهداری کالا در سردخانه

دمای سردخانه برای نگهداری میوه و صیفی

دمای نگهداری میوه در سردخانه از مهمترین دانش های مورد نیاز سردخانه داران می باشد. دمای میوه و صیفی بواسطه زنده بودن این محصولات بسیار حائز اهمیت بوده و در افزایش عمر انباری میوه سردخانه نقش بسزایی دارد. به غیر از دما رطوبت سالن برای نگهداری میوه نیز بسیار مهم می باشد، این فرایند بدون توقف کنترل دما و رطوبت در سردخانه مهمترین موضوع و چالش برانگیز ترین اتفاق سردخانه داران است که سیستم های مختلفی برای تولیدو کنترل این فرایند ساخته شده است ما در این جداول که از دقیق ترین مراجع علمی دنیا گرفته شده است این اعداد را با دقت برای شما آورده ایم در این جداول حتی حساسیت به اتیلن برای میوه و صیفی ذکر شده که کدام میوه به اتیلن حساسیت دارد و یا ندارد که امکان عمل آوری با اتیلن را داراست یا خیر و بسیاری مطالب دیگر در مورد نگهداری و ما بر آن هستیم که هرروز این اطلاعات را در مورد روش های نوین نگهداری در سردخانه به اطلاع شما برسانیم.



قیمت ساخت سوله 5000 متری 

فیمت ساخت سوله برای سردخانه 10000تنی 

قیمت  ساخت سوله سردخانه 10000تنی  بالای صفر و زیر صفر 

برای سفارش ساخت سوله طبق مشخصات زیر با ما تماس بگیرید

قیمت ساخت سوله 5000 متری  برای سردخانه 10000تنی 

عرض این سوله 42 متر و طول آن 130 متر میباشد  مجموع متراژ این سوله 5500متر و ارتفاع مفید آن 9متر  در کنار ه هامیباشد گنجایش این سوله 45000 متر مکعب میباشد. و برای سردخانه 10000 تنی کاملا جوابگوست .  جهت خرید این سوله و یا این تیپ سوله با ما تماس بگیرید 

مشخصات فنی : 

عرض : 42متر  طول :  130 متر    ارتفاع تاج سوله  : 13.80      ارتفاع کناری : 10 متر 

تحمل بار برف باربرف: 200 کیلوگرم برمترمربع 

تحمل بار باد : 130 کیلو متر برساعت 

ضریب c  -زلزله : 3.5   

نوع سازه : تیرورقی با اتصال پیچ و مهره 

نوع ورق : st37  – فولاد مبارکه – 

نوع جوش : CO2    

استرات : تیرآهن 14 

سربندی : پروفیل زد 18 ضخامت ورق 2.8 

بادبند : میلگرد 22  آجدار A3 

وزن سوله : 200 تن 

اقلیم  : مناسب برای اکثر نقاط کشور  

روش طراحی سوله براساس LRFD  – میباشد 

نوع کاربری  :  سردخانه 10000تنی  

مدت زمان تحویل : 65 روز کاری   

فیمت با ساخت و نصب :  4000 میلیون  در سراسر کشور 

هزینه حمل برعهده مشتری است  – حمل از  کارخانه تهران و یا  کارخانه اردبیل – تسوبه حساب براساس برگ باسکول میباشد 

سوله های 5000 متری عموما از گروه سوله های بزرگ بشمار  میروند و برای کارگاهای بزرگ تا سقف 500 نفر اشتغال  بکار برده میشوند. همچنین برای سردخانه بزرگ صنعتی ازین سوله استفاده میشود.

البته میزان اشتغال بسته به نظر کارفرما و نوع کار میتواند متفاوت باشد و از استاندارد خاصی ندارد.سوله های  5000متری در ابعاد مختلف میتوانند طراحی و ساخته شده و بکار گرفته شوند . جهت طراحی سوله و ساخت سوله با ما تماس بگیرید

جهت سفارش ساخت این سوله  تماس بگیرید 

مهندس رزق جو:

09149523946-09394872380

مهندس صمدی:

09143229415-09123480497